The story of a girl who cried a river and drowned her whole world.

4 år sen jag sist skrev här… Wow.

Mamma dog för snart 4 år sedan, vilket påverkade mig på så många sätt, på sätt som jag inte ens var medveten om. Jag har verkligen gråtit en flod och dränkt hela min värld. Så är det.

Det var väldigt traumatiskt för mig, och efteråt, i flera år faktiskt, har jag inte riktigt vetat vad jag ska känna. Självklart har jag varit ledsen, men de känslorna har stundtals bytts ut mot andra motstridiga och svåra känslor. Jag har försökt att bearbeta vår relation, och känslorna kring det har gått upp och ner väldigt mycket. Jag saknar henne, det gör jag verkligen, varje dag. Jag känner ibland att jag bara vill ringa henne och berätta något. Men, det är även känslor av ilska och frustration. Om det har jag tänkt att skriva om här på bloggen, min dagbok, min tredje lunga. Det och en del annat.
Jag har försökt, och försöker fortfarande, att ta itu med känslorna och problemen, men det har varit så svårt att sätta ord på det. Så fort jag tänkt att jag ska sätta mig ner och skriva så har jag inte kunnat. Det har bara inte fungerat. Min förmåga att formulera mig, att skriva, försvann ett tag. Det som innan alltid hade hjälpt mig. Jag vet inte i vilken utsträckning jag kommer att skriva här. Kanske mycket, kanske lite. Vi får se. Jag kommer även att skriva om en rad olika saker; viktiga saker, inte så viktiga saker, och saker jag behöver ta itu med.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

